Przedszkola „Malinowy Domek” zostały stworzone z myślą o potrzebach najmłodszych i ich rodziców. W Naszej placówce wychowujemy dzieci w atmosferze życzliwości, zrozumienia i poszanowania ich godności. W zbliżonych, do domowych warunków, pod opieką wykwalifikowanych, pełnych pasji nauczycieli dajemy dzieciom szansę rozwinąć skrzydła. Pomagamy im wszechstronnie się rozwinąć w sferze fizycznej, kulturalnej, społecznej i emocjonalnej. Wspieramy ich spontaniczną i twórczą aktywność.
Ponadto nasz program oparty jest na założeniach integracji wielu tradycyjnych i nowatorskich metod edukacyjnych w których kluczowym elementem jest wykorzystanie ruchu i zabawy jako podstawowej aktywności dziecka. Dzięki temu w sposób naturalny dziecko nabywa wiedzę i umiejętności. Metody te pomagają dzieciom w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i umiejętności współdziałania.
Cele te realizowane są poprzez pomoc dziecku w:
- rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły,
- wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy,
- wypracowaniu zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
- osiąganiu długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
- formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
- szacunku dla pracy innych,
- rozwijaniu indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy.
Nasze przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z Podstawy Programu Wychowania Przedszkolnego zatwierdzonej przez Ministerstwo Edukacji.
Nadrzędnym celem naszej pracy jest wsparcie dziecka w poznawaniu, odkrywaniu i doświadczaniu otaczającego go świata. Chcielibyśmy dać mu możliwość samodzielnego dojścia do wiedzy, ponieważ, jako doświadczeni, pełni pasji i zaangażowania w wykonywaną pracę pedagodzy wspomagamy nasze przedszkolaki w myśl zasady Konfucjusza „Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Sama jednak przekształciłabym to zdanie, a wtedy brzmiałoby „Pomóż mi to zrobić samodzielnie, a zrozumiem i nigdy nie zapomnę”, czyli tak, jak chcemy uczyć naszych podopiecznych.
Dzieciaki uczą się poprzez samodzielne wykonywanie danej czynności, badanie, odkrywanie i w końcu tworzenie. Rolą nauczyciela pracującego w naszym przedszkolu jest stworzenie optymalnych warunków do wyzwolenia naturalnej ciekawości dziecka, a następnie podążanie za nim tak, by w rezultacie osiągnąć zamierzony cel dydaktyczny. Dojście do tego celu nie byłoby jednak możliwe bez indywidualizacji pracy z dzieckiem oraz poznania jego upodobań, możliwości, zdolności i w końcu odkrycia drzemiącego w nim potencjału.
Głównym obszarem naszych planowanych i realizowanych działań dydaktycznych jest realizacja opracowanej przez MEN postawy programowej wychowania przedszkolnego. Na jej podstawie nauczyciele przygotowują miesięczny plan pracy z własną grupą.
Dodatkowo rozszerzamy treści z następujących obszarów:
- Gotowość do nauki czytania i pisania kształtujemy pracując Metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
- Edukację matematycznąprowadzimy w oparciu o program Dziecięcej Matematyki prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej.
- Gimnastykę buzi i języka Pani logopeda prowadzi metodą symultaniczno-sekwencyjna prof. Jagody Cieszyńskiej
- Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
- Metoda aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss.
- Elementy pedagogiki M. Montessorii.
- Pedagogika zabawy.
W naszym przedszkolu dziecko znajdzie czas na beztroską zabawę swobodną, indywidualną lub z rówieśnikami. Czekać będą na niego również spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze oraz szalone zabawy na świeżym powietrzu. Nie zabraknie interesujących spotkań z ciekawymi ludźmi, wyjść i zajęć w przedszkolu oraz poza jego terenem. Będzie można odliczać dni do przyjęcia urodzinowego czy balu karnawałowego.